1 Kazakhstan University of engineering and technology-Assoc.Prof. 2020-present
2 Abylaykhan Kazumu-Assoc.Prof. 2019-2020
3 Turan University-senior lecturer 2011-2019
1987 - 1992 Kazakh Polytechnic Institute named after V.I.Lenin. No.313297 engineer.
2009 - 2011 Turan University Master`s degree in Scientific and Pedagogical. finance.
2013 - 2016 Turan University. Doctorate Management.
Strategic management at metallurgical enterprises of the Republic of Kazakhstan in the context of globalization
№ |
Название учебника либо учебного пособия (название издательства, год, кол-во п.л. или стр.) |
В отечественных периодических изданиях (название издательства, журнала №, год, кол-во п.л. или стр.) |
В зарубежных периодических изданиях (название издательства, журнала №, год, кол-во п.л. или стр.) |
В международном рецензируемом научном журнале (название издательства, журнала №, год, кол-во п.л. или стр., ссылка) |
1 |
Монография «Стратегический менеджмент на металлургических предприятиях Республики Казахстан в условиях глобализации», 10 п.л. декабрь 2017 Алматы, Издательский дом «Мир»
|
Мировой опыт государственного регулирования металлургической отрасли печатн. Научный журнал Вестник Университета "Турана " № 1 (65) 2015 С.209-214. |
Модернизация металлургической отрасли Республики Казахстан в условиях глобализации печатн. ВАК РФ издательство Евразийского международного научно-аналитического журнала "Проблемы современной экономики,№ 2 (54),2015 РИНЦ |
State and tendencies of development metallurgic branch of the Republic of Kazakhstan печатн. Wulfenia journal,ISSN - 1561-882X, № 4, 2016, Thomson Reuters, IF:0,267, Austria |
2 |
«Основа стратегического менеджмента» Учебное пособие. 2019 октябрь,12 п.л. Издательство ЖК LP- Zhasulan
|
Государственное антикризисное регулирование развития металлургической отрасли Республики Казахстан. печатн. Научный журнал Вестник университета «Туран».- Алматы: Университет «Туран».- № 4 (68) 2015 – С.188-192. |
Жаһандастыру жағдайында металлургиялық кәсіпорындардағы стратегиялық басқару үлгісі печатн Шыңжаң қоғамдық мінбесі, Китай. 2016, ВЕСТНИК |
Status and Trends of Development of the Metallurgical Industry of the Republic of Kazakhstan печатн. Medwell journals, 2016 International Business Management (Volume 10) ISSN - 1993-5250, SJR равен 0,388, Scopus, Пакистан
|
3 |
Бухгалтерлік есеп: тарихы, негіздері, теориясы печат Учебное пособие, 2019, ноябрь, 10 пл Полилингва баспасы Абылайхан атындағы КазХҚжЗТУ |
Развитие системы государственного регулирования металлургической отрасли Республики Казахстан печатн. Вестник КазНУ. Алматы. – 2015 - №5 (111) – С. 212 – 218. |
Организационно-экономическое содержание стратегического менеджмента на предприятиях. печатн АЩУ ВПО «Ленинградский государственный университет им. А.С.Пушкина» г. Норильск, Россия, 2017, РИНЦ |
|
9 |
|
Металлургия саласындағы кәсіпорындар қазіргі бағыты печатн. Научный журнал «Наука и жизнь Казахстана» - 2016 г. № 5 |
TAX RELATIONS SYSTEM IMPACT ON THE EFFICIENCY OF THE TAX ADMINISTRATION SYSTEM PERFORMANCE печат Bulletin of Zaporizhzhia National University Economic sciences. UKRAINE INDEX COPERNICUS (ПОЛЬЩА) Index Copernicus Value Issue 4 (44), 2019 repository.vsau.org › getfile.php
|
|
10 |
|
«Антикризисное управление развитием промышленными предприятиями Республики Казахстан» печатн Вестник КазНУ №3 (121), 2017 С 144-152 |
Исследование современных тенденций в развитии интернет-маркетинга «Проблемы и перспективы развития современной науки в странах Европы и Азии» 30 апреля, 2020 ХХVI Международная научно-практическая интернет-конференция,Украина |
|
|
|
Концептуальная модель стратегического управления металлургическими предприятиями на принципах устойчивого развития. печатн Вестник ТуранАлматы, № 1 (77) 2018 С 86-91 |
Интернет - маркетинг: проблемы и возможности journaldogma.esrae.ru/12-219 - журнал "Догма" |
|
4 |
|
Қор нарығын мемлекеттік реттеудің маныздылығы печатн Вестник ТуранАлматы, № 3 (79) 2018 С 95-101
|
|
|
5 |
|
Инновационная модернизация предприятий промышленности Вестник ТуранАлматы, № 4 (80) 2018 С 32-35
|
|
|
6 |
|
Innovative business-model of the enterprise at the model stage and prospects of its development печатн Вестник Турана № 3 2019 |
|
|
7 |
|
Основные направления оптимизации налоговых систем РК. печатн ISSN 2518-1483 (Online), ISSN 2224-5227 (Print) 4·2019 Вестник НАН РК С 104-111 |
|
|
8 |
|
Инновационные технологии налогового управления Республики Казахстан печати АЭСА ВАК, 2019 октябрь С171-174 |
|
|
11 |
|
Модернизация АПК на основе цифровых технологий В печати Проблемы АГРО , 2020 октябрь- ноябрь |
|
|
The purpose of the discipline is to acquire knowledge about the principles, objectives and strategies, as well as the skills to collect, register and process information in the marketing activities of the tourism sector. As a result of studying the discipline, the student will be able to evaluate sales markets in practice, promote tourism products and services, apply tools for managing and controlling the quality of products and services of tourism activities
The purpose of the discipline is to study the issues of world management experience, management features, solving practical issues related to the management of various aspects of organizations' activities. As a result of studying the discipline, students will understand the peculiarities of the functioning of the external and internal environment of the organization, analyze and design interpersonal, group and organizational communications, methods and methods of quantitative and qualitative analysis when making managerial decisions.
The purpose of studying the discipline is to form a system of knowledge among students about the role of entrepreneurship, taking into account leadership qualities in a certain market of the business environment, based on the study of the theoretical and practical foundations of entrepreneurship. As a result of the training, the student will master the theory and practice of doing business, the basics of state regulation of entrepreneurial activity and its objects.
The course is aimed at studying the economics of modern system knowledge and developing competencies in the field of theory and practice of advertising activities. On the formation of ideas about various methods of advertising influence and the possibility of their implementation in modern conditions; the formation of skills for managing the processes of creating and selling advertising products. As a result of studying the discipline, students will be able to master the ability to intellectual, cultural, moral, physical and professional self-development and self-improvement. They will possess a culture of thinking, the ability to generalize, analyze, perceive information, set goals and choose ways to achieve it, be able to logically correctly, argumentatively and clearly build oral and written speech